Jan 30, 2009

alahai suami isteri

SURAT ISTERI KEPADA SUAMI

Dear Abang,

Ayang nak mintak kebenaran Abang utk bwk anak2 kita ke kampung. Abg tak perlu hanta Ayang sbb Ayang mampu utk bawa anak2 kita ke kampung musim cuti sekolah ni dgn bas. Abg jagalah diri Abg dan kereta Abg baik2… cuma ada perkara yg ingin Ayang luahkan di sini..

Kereta baru Abg tu mahal… harga mencecah 100K barangkali, sbb tu Abg sayangkan kereta Abg lebih dari Ayang. sampaikan Abg terlena dlm kereta Abg tu sejak Abg beli 3 bulan dulu dah masuk 3 mlm, Abg sayangkan kereta Abg lebih dari Ayang, nak tahu ngape??

Harga kereta Abg tu lebih mahal dari wang hantaran yg ayah Ayg letakkan masa kita kahwin dulu, cuba hantaran Ayg lebih mahal dari harga kereta Abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam2 aksesori Abg beli kat kereta, Ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali Abg servis, Abg kata kena jaga maintainance, Ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

Kereta Abg make up lawa2… tapi kalau Ayang make up lawa2 Abang kata Ayang tak sedar diri, kereta Abg bagi makan minyak mahal2 cecah 100 setin pun ada, Ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita Abg kata Ayang mengada-ngada.

Kereta Abg kalau anak2 sentuh sikit bodynya Abg marah anak macam nak makan, Ayang jatuh longkang besar boleh Abg gelak

Paling menyedihkan… Ayang tanya ngape tidur dalam kereta? Abg jawab takut orang curi kereta Abg.. kalau Ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu… anak2 nak jumpa atuk ngan nenek depa… tak nak naik kereta Abg takut calar… Ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan Ayang dah sediakan. Ayang pi tak lama sekolah bukak Ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan Ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

Love,
Isterimu… Ayang



SURAT SUAMI KEPADA ISTERI

Dear Ayang,

Bukanlah Abg sayang keta tu lebih dr Ayang, tapi Ayang kene faham, keta tu keta boss Abg. Nanti kalau ilang sapa nak ganti? Abg suruh Ayang keja, Ayang xnak. Ayg kata nak dok umah jaga anak, nak siapkan sarapan ank kemas umah tapi Ayang tiap2 hari bangun tido kul 12.. mcm mana nak wat keja umah?

Cubalah Ayang pikir, mana Abg x tido dlm keta, Abg balik keja lambat skit, Ayang dah kunci pintu. Bukannya Abg gi foya2, kan Abg gi keja.. lagi satu pasal piza yg Ayang ngidam tu.. Ayang nak piza yg dioder dr Jepun, manalah Abg ada duit nak oder, Abg nak bagi apam balik yg jual kat depan opis Abg tu, Ayg tanak, nak jugak piza dr Jepun… nasib baik Abg x belikan, kalau tak anak kedua kita tu mesti muka cam doremon, ish xnak laa Abang…

Pasal hadiah tu, kan Abg dah belikan tapi Abg sembunyikan kat dapo… Ayang yg tersalah buang ingatkan sampah, tulah Abg soh kemas dapo tu Ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah ngan sampah pun takleh nak beza kan… hadiah tu mahal tau Abg belikan utk Ayang.

Sebenarnye Abg sayang Ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma RM8K jer. Ayang x tau bpe kali Abg turun naik bank nak wat loan RM8K… tapi demi Ayang Abg wat jugak… sbb masa tu Ayang kalau mekup mmg sebijik Maya Karin.. tapi sejak Ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali Ayang mekup Abg terbayang lak muka pontianak dlm citer PHSM.. bukan Ayang x cantik tapi kening Ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun Abg selalu cukur janggut Abg tapi Ayang xyah laa nak cukur kening Ayang tu…pasal morning kis tu, Ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa Ayang.. Abg malas nak citer..

Tapi Abang nak bg tau jgk kat sini Ayang tetap no 1 dlm hati Abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. Ayang nak balik kpg Abang izinkan cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke Ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu… biar jek.. nnti Abang balik kpg Abang kejar kan, bukan apa takut lembu tu tanduk Ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. Abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga je yg dah ada tu… Ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehehe

Abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana Ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang… dah laa rambut Ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg Abang ketawa…hahahhahahahahaha!!!!



will this happen to us??
hope not~

1 comment:

signisafwa said...

hahah lawak gler cite ni.sweet pun ader..