Jun 15, 2009

poser

ak ske sangat baca blog2 kawan aku,coz blog kwn2 mmg fun. but then,when i look at my own blog,it was filled with nothing. no fun info, no fancy graphic,just words and sometimes it was meaningless, for you. aku bukak blog ni bukan tok meniru sesiapa,tp mungkin tok blajar menonjolkan diri aku yg sebenar. i'm totally not a poser. well,actually poser tu pun maksudnye len.

having a blog is like having a diary. well i'm not that type of girl who has a diary in her closet. aku penah de diary dlu,once pas aku abes spm. tu pun xtahan lme. haha~ aku rasa cam ada ADD yg buat aku susah tok simpan diary. once aku pikir something, it will lead to other thing and eventually i will forget what i wanted to say in the first place. haha

this blog is something personal to me. beside having a blog,i prefer to read other blog,especially someone that i dont really know. seronok melihat pandangan orang asing tentang kehidupan,tentang kerajaan yg bermain politik, tentang masalah dunia. its like diving into their mind and world without having any resistance from them. example mcm sue anna joe. she is a very talented photographer and reading her blog is very fun. how about him ? he is a pyscologist who just came back from adelaide. ntahla. bagi aku sume ni fun. aku juga pernah bercita2 tok menjadi seorg pyschologist. membaca perihal manusia yg sgt misteri. macam mana seorang anak dapat menghentak kepala bapanya sendri yg suatu ketika dulu memeluk die di saat die takut? misteri kan? human is definitely a very complicated creature. me too is a very complicated creature. sometimes,aku susah nk faham pe yg terjadi kat dlm badan aku. kenapa aku buat camni sedangkan aku tahu yg aku patut wat camtu. pelik kan manusia ni?

entahlah. kadang2 aku dapat rasa yg aku juga seorang poser. meniru sedangkan tak tahu apa2. berada di sana semata2 ingin kelihatan hebat. mendengar sesuatu kerana ingin diterima. kita semua poser sebenarnye. cuma sedar atau tidak je. aku juga ingin mengikut trend indie. membeli baju indie. (ini hanya contoh ok? ) well,niat hati bukan nk fit in sgt pun,dah baju mmg kewl kan? :) tp tu la.

remaja still mencari identiti sendri kan? dan aku juga remaja. cuma tak begitu taksub dgn segala mende ni. aku pun nk mngikut fesyen terbaru,tp mungkin sedikit terlambat. tp xsalah kan nk mengikut trend semasa, cuma kena berpada2 la. just be yourself, even though you still dont know who you are,yet.

No comments: