Mar 12, 2009

amek telan simpan

ever heard of ‘pilih kasih’??

ni,aku nk jadi joyah jap.. tesen tol dgn perangai lecturer yang sangat2 pilih kasih.. pegi je mana2, mesti ada nye sama ada cikgu ke,lecturer ke, boss ke.. sama je sume.. tp kalo dlm konteks parents, sometimes mmg ada gak macam pilih kasih.. tp kita xtau la kan..

hurm,aku rasa2 la kan,ble aku dah berada jauh ckit dari umah ni,rasa la mcm sume dah matang,dah dewasa.. walaupun mcm dak2 gle2,tu ley tahan g.. tp bile lecturer yg perangai cam dak2,ni mmg tol2 wat aku nyampah.. aku cukup anti dgn diskriminasi tak tentu pasal ni.. maybe kita xcukup lawa, xcukup cantik,xcukup bijak, tp xbermakna kita patut disisih kan, rite? walaupun aku xkne, tp dgr cite kawan aku wat aku cukup sakit ati..


why oh why my lovely lecturer,why u did this? kenapa perlu diskriminasi?? aku cukup2 xfaham.. perlu ke peng’diskriminasi’an? perlu ke memberikan layanan yang berbeza? apakah motifnya? ni la kdg2 sbb tensen study.. kalo kat overseas, org kata ‘peer pressure’’. pressure yg wujud dari kawan2.. kalo dari lecturer lak nk cakap cam ne nih? ye,kami tahu kami xpandai sgt.. kenapa perlu berkata2 kasar dgn kami, enggan melayan persoalan kami, dgn alasan kami xreti berbahasa bi? (dlm conteks ni,teacher bi la..) perlu ke menjauhkan diri dari kami? kami ni bw virus ke? can stupidity effect u in any other way? if it could, I wish u were infected, so that u don’t have to teach us again, n we’ll get new teacher.. yay! hahaha

ok,ni tyme nk ngumpat org kay? first skali aku nk mntx maaf kalo2 ada yg terasa.. haha

lagi satu perangai cikgu2/lecturer2 yg aku cukup2 xske.. aku rasa korunk mesti pernah laluinya.. haha~ kes2 ni majority nya berlaku kepada student perempuan, di mana lecturer pompuan yg masih bujang terlalu memihak kepada pelajar lelaki, memberi ruang kpd mereka, bergurau senda, MEMILIH KASIH dan sebagainya.. jarang skali perkara ni terjadi kepada guru2 yang sudah berumah tangga,maka aku officially nk bg nama virus ni ‘virus ADT’.. pe maksud ADT tu? lu pikirla sendri.. aku rasa cam korunk ley agk je.. hahaha~~~

tp siyezly perkara ni slalu terjadi kpd plajar pompuan.. diskriminasi gender. dgn student laki kemain lagi die.. merenyam~~ bergurau senda, tertawa manja, melunakkan suara.. amboi.. xsedar ke awk tu lecturer.. yang dak laki nye pun turut melayan.. dah kalo lecturer mengada2 ke,diorg layan je kan?? kang dpt la mkn free ke,p eke.. laki mana tolak kan?? yang jadi mangsa,student pompuan.. geramnya aku!! kalo plajar pompuan,kasar je bunyi nye.. ye,tau nafsu awk kat lelaki, but could u treat us nicely?? oh god.. aku rasa sgt2 xpuas ati ni! aku rasa lecturer2 ni mmg kne kawen cpt2 la.. yg peliknye,ble dah kawen,ok plak… mmg tol2 virus ADT tol la.. tensen2..

ape la kita nk wat?? kita ni student je.. diorg tu kecturer. kne hormat. kne patuh. kne saying. kalo merajuk,kne pujuk. (owh,suck!). aku benci pujuk memujuk. benci. u are an adult. don’t be like that. deal with prob, even if we are ur prob. kdg2 mmg la salah student,tp kalo dlm sebulan tu sampai 5 kali merajuk,tensen2 x cam2.. nak pegi merayu2, bermuka manis.. kitorg de byk g keje selain nk pujuk2 sal mende remeh2 camni.. tapi wat camne,kami ni anak ikan. kamu tu ikan jerung. kami ni student bodoh,bukan spe2. redha je la.. amek,simpan,telan.

life is suck,isn’t ?
what a fair world we live in.

No comments: