Nov 14, 2010

obligation to write

okey so exam is over now.


fuuuhhh~~ aku rasa exam kali ni adalah exam yang paling lama sekali yang aku pernah duduk. Member kata rasa lama sebab gap is toooooooooooo long. heh. Itu pun belum tentu nak score dalam paper yang last tadi. Maaf abah Piah!!! tapi sebenarnya aku rasa subjek psychology adalah sesuatu subjek yang sangat menarik. dan fyi, aku pernah berangan nak menjadi pakar psychology dulu. one of 3 things that i really,really interested to be. but...owh well.

So,berbalik kepada topik saya yakni musim exam dah habis, dan aku rasa ramai jugak yang tengah duduk kat rumah surf internet + tengok tv sepanjang masa.

Apa plan nok?

kalau tengok kalendar UiTM, kami masuk belajar balik 3 Jan 2011. pergh awkward gile tulis 2011. Jadi tolak tambah ada masa untuk cuti selama 7 minggu stret.

Mengikut perancangan Yang Best lagi Awesome ini, balik rumah saya nak lepak dan bersiar-siar di kedai mamak dan pasar malam bersama Min dan Joy (antara member yang ada tepi rumah. read : the only jiran tepi rumah.)

Lepas tu nak lepak plak dengan Trah, Azam, Safwa, Ryu, Amad and others. okey yang ni geng dari Semesup okey? dan seperti setiap cuti semester (matrix n UiTM) yang lain, nama-nama ni je la yang asyik active dalam hp aku. Dan juga seperti cuti semester yang lain, mak aku akan asyik tanya "Adik ni tak de kawan lain ke? Asyik Trah, Ainu, Amad.. Trah Ainu Amad,.." owh mak. Please la faham. Ni je kawan adik yang sanggup mengambil adik kat umah. Adik nak bawak keta mak tak bagiiiiiiiiii. huahuahuahua~~~

okey enough babbling and stupid rambling. heh



jadi plan pertama yang datang ke minda aku is this.


Plan ini telah dirancang bersama Min dan Joy, dan kenderaan yang menjadi mangsa adalah Viva putih akak aku yang khabarnya tak bergerak-gerak. Of course drivernya .. bukan aku. oke fine! Kenapa mesti gelak? Hampeh. tak guna nya pembaca.

Ye saya memang minat awak Yuna. Gila minat. kalau boleh memang nak pergi setiap konsert tapi akak tau kan kita memang jodoh pendek. Jodoh pendek, duit pendek, masa pendek.



Plan 2 :

Nokkkkkkkk, ni baru satu hari. kau ingat kau popular macam Nadea yang jadual dia packed dalam setiap bulann??? Perasan la kau nyahhhhhh

So my next plan in the schedule is lawatan tadika Kemas ke Lata Hammers, Bentong bersama kanak-kanak ribeeeeeeeeena pada 2nd December 2010.

seperti yang telah ditulis dalam Azam's blog, aku suggest untuk lepak kat tasik and have fun relax-relax sambil main baling selipar ke, pape ke. Tapi nampaknya cadangan Arep Suk lebih best, maka aku terpaksa setuju. Tapi aku tetap menegaskan dalam pembawaan makanan ke tempat perkelahan agar tetap ada acara makan-makan. Makanan itu penting ye kawan. Please consider boss?

On a side note, betul ke nama dia Lata Hammers?



Plan 3 : Duit duit duit!

silap. maaf. Kerja kerja kerja.

saya plan dengan Siti Nadia Darduri untuk bekerja di masa cuti ni. kalau tak silap setiap cuti sem saya kerja. Setiap cuti sem takde duit. Setiap cuti sem nak beli barang. Setiap cuti sem duit habes dengan berjaya nyaaa. Kenapa Yannnnnnn???? (T.T) menangis kuat kuat dalam hati.

Jadi,perancangan penghabisan duit cuti sem ini adalah seperti berikut :


RM 268.00 untuk Fujifilm Mini Instax 7s.


others for another bags, shoes and new clothes if you may. hihi

oleh kerana kami tak kahwin lagi, so it's okay untuk save duit demi membelanjakan barang-barang peribadi. okey, boleh ke niat macam ni? (=.=")

maaf maaf.

jadi... erm itu je la kowt. saya hanya ada 3 plan sahaja. nak book plan dengan saya?
call 019-2863088. okey gurau. itu number mak saya. call hanya untuk bincang dengan harapan untuk merisik. okey tidak. gurau lagi. saya banyak bergurau kan? okey tidak lawak *facepalm*



jadiii.. ermmm itu sahaja. apa plan kamu cuti ni?

4 comments:

azam baizen said...

haha..semstinya kena bwk makanan ! wajib2. klu tak kebulur je pas mandi tu.

p/s: sgt suka statement
"Nokkkkkkkk, ni baru satu hari. kau ingat kau popular macam Nadea yang jadual dia packed dalam setiap bulann??? Perasan la kau nyahhhhhh"

Hahahaha


p/ss: aku google mmg nama dier lata hammers. aku pon pelik npla nk glam sgt nama dier. haha

azyan azilah said...

okey boss so nak BBQ kat sana ke bwk home-made food ke, nak beli? specified okeyyy.

owh,kat umah aku mmg dah suka pakai nok,nyah ni. apply sikit.

Pahang memang style. kat negeri mana lagi ada Felda New Zealand???

Anonymous said...

xla azam.. dialog mak die tuh yg best.. haha.. trah, ainu, amad.. trah, ainu, amad.. hahahaha

azyan azilah said...

ye memang itu je dialog mak aku. tolonglah percayaaaa trah~~